Snelvarende sloep met hybride aandrijving
De "Mr Witsen" is een Blackfish Classic 850 XL Hybrid aluminium sloep van 8,50 m. Het is de eerste snelvarende hybride elektro-diesel sloep van Nederlandse makelij.
Kenco heeft de hybride elektromotor van Kräutler geleverd en geïnstalleerd en alle boordelektronica en laadsystemen verzorgd.
Kenco heeft het gehele elektraproject, van ontwerp tot oplevering, voor haar rekening genomen.
Klik hier voor de website van Mr Witsen (opent in nieuw tabblad)
Ontwerp van Triple Marine in Giethoorn
De "Mr Witsen" is een ontwerp Marlon Weijers van Triple Marine in Giethoorn.
Deze bekende Nederlandse maritieme architect heef al vele schepen ontworpen voor gerenommeerde Nederlandse en Engelse jachtbouwers.
Klik hier voor de website van Triple Marine (opent in nieuw tabblad)
Cascobouw door Blackfish Marine in Grou(w)
Het casco van de "Mr Witsen" is gebouwd van hoogwaardig aluminium door Blackfish Marine in Grou(w).
Blackfish Marine staat bekend om de hoogste kwaliteit van de bouw van aluminium boten, sloepen en tenders.
Klik hier voor de website van Blackfish Marine (opent in nieuw tabblad)
Afbouw bij Zaanhaven in Zaandam
De "Mr Witsen" is afgebouwd bij en door Zaanhaven in Zaandam.
Zaanhaven heeft o.a. de inbouw verzorgd van de Mercury dieselmotor en van de Vetus boegschroef.
Kenco heeft o.a. de montage, aansluiting en in bedrijf stelling van de Kräutler elektromotor en de elektrische aansluiting van de Vetus boegschroef verzorgd.
Klik hier voor de website van Zaanhaven (opent in nieuw tabblad)
Bijzondere hybride motorisatie
De "Mr Witsen" is uitgerust met een bijzondere, hybride motorisatie met o.a.:
Een Mercury 2.0 dieselmotor van 170 PK.
Een Kräutler WA Hybrid elektromotor van 6 kW.
Een Vetus BowPro 310 boegschroef met een stuwkracht van 310 kgf (3100 N).
De Mercury dieselmotor en de Kräutler elektromotor drijven dezelfde schroefas en schroef aan.

Dashboard op stuurconsole
Kenco heeft een mooi dashboard op de stuurconsole verzorgd met o.a.:
Een Raymarine Axiom Plus multifunctiedisplay, o.a. voor navigatie en om alle gegevens van de motoren te kunnen tonen.
Een bedieningspaneel voor de Vetus boegschroef.
Een bedieningsunit voor het Fusion audiosysteem.
Meerdere verlichte schakelaars en drukknoppen voor diverse componenten aan boord.
En, last but not least: een gecombineerde gashendel waarmee het vermogen van zowel de Mercury dieselmotor als de Kräutler elektromotor kunnen worden bediend.

Onze locatie
Ons kantoor en onze werkplaats met magazijn aan de Nieuwendammerdijk 340 in Amsterdam liggen aan het water.
In de haven voor ons kantoor kunnen we (uitsluitend op afspraak) schepen tot 15 m. lengte ontvangen.
Kraan aanwezig.
Over het water zijn wij vanaf het IJ bereikbaar via Zijkanaal K naar Nieuwendam.
Onze coördinaten zijn: 52.38884° N, 4.939764° E.
Parkeren: graag buiten de poort om zodoende het middenterrein vrij te houden.
Neem contact op
ContactOp werkdagen zijn wij van 9.00 uur tot 18.00 uur telefonisch bereikbaar op: 06 - 11 004 777. Ook kunt u een e-mail sturen naar kenco@kenco.nl of gebruik maken van het contactformulier.
Indrukwekkende prestaties
De Mr Witsen kan indrukwekkende prestaties neerzetten, o.a.:
Aangedreven door de Mercury dieselmotor (170 PK) is de max. snelheid 55 km/h (bijna 30 Kn).
Varende op de Kräutler elektromotor (6 kW) is de max. snelheid 12 km/h (bijna 6,5 Kn).
De actieradius is groot: op diesel: 100 Nm (ruim 180 km); elektrisch: 30 Nm (ruim 55 km).
